Gå til innhold
Arkivverket

[#3243] Ingrid Jensdatter Guttormsen


Gjest Marita Bårdsnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Marita Bårdsnes

Ingrid Jensdatter Guttormsen f.1856 vokste opp som fosterdatter på gården Nyhus i Melhus prestegjeld. Er det noen som kan hjelpe meg å finne foreldrene hennes,eller gi meg et hint om hvor jeg skal lete?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Småli

Du kan begynne med å se i kirkeboka fra Melhus som omfatter fødte i 1856. Så kan du se etter Ingrid; med en far som heter Jens. Jeg går ut fra at hun ble gift Guttormsen. Hvis ikke mikrofilm elle -fiche kan skaffes gjennom bibkioteket, kan den skaffes fra Riksarkivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

En liten korreksjon: Tror du først bør forsøke kirkebøkene for Flå (sør for Melhus).I FT1900 bor Ingrid Jensdatter Guttormsen i Buvika sammen med mann (Martin Guttomsen, f. 1854 i Aasnes i Hedmark) og barn. Ingrid Jensdatters fødested er oppgitt til Flaa. Ellers kan det se ut som om de kan ha giftet seg i Trondheim; de eldste barna ble født der.(Tiltross for friske påstander om at mormonernes database "familysearch.org" skal være komplett opp mot 1900, har jeg ikke funnet hverken Ingrid Jensdatter eller Martin Guttormsen der).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Småli

Fint du korrigerte meg der, Kjell H., burde tatt en sjekk først. Når det gjelder FamilySearch må jeg bare få tilføye at denne ikke har gitt meg noen hjelp i mine søk etter nordmenn som levde i andre halvdel av 1800-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Joda, det er mulig å finne fødsel, dåp og ekteskap for nordmenn i andre halvdel av 1800-tallet, men du må være utspekulert og fantasifull når det gjelder å variere på både for - og etternavn.Men jeg er i prinsippet enig, utvalget virker er ganske tynt og selektivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.