Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#3303] Christian Andersen/ Sebor Nielsdtr. Helgeland

Recommended Posts

Gjest Ann Abrahamsen

Christian Olsen f. 1771 sies å være født på Helgeland, og hans mor er muligens Sebor Nielsdtr./ Seborra Nielsdtr. Bosted Hadsel. Sebor er f. imellom 1740-1750. FT1801 og dødslista oppgir forskellige år. Søker Christians fødsel og mer om hans mors aner.an-abr@online.no

Gjest Per Helge Seglsten

Hverken 1801-tellinga eller dødslista (er det kirkeboka for Hadsel du mener?) vil være helt til å stole på når det gjelder fødselsår. Som regel kan du gå ut ifra at 1801-tellinga stemmer innenfor en radius på 10 år. Det kan jo være til hjelp når du begynner å tråle fødselslistene - hvis det ikke kommer mer håndfast hjelp.Per Helge

Gjest Vivian Linnerud

HeiPrøvde å se i kikebøkene jeg har for Hadsel, men jeg har ikke disse for det tidspunktet Sebor er født, og jeg fant heller ikke Christian født i 1771, men skal prøve å titte litt senere. Har du prøvd "Custom Search" i mormonerarkivet? Hvis du der søker på filmnr. 0962434 vil du få opp Serbor's fødsel 1747, og også noen Olsen barn som kan være Christian's søsken? Lykke til!Mvh Vivian

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.