Gå til innhold
Arkivverket

[#3344] Carl Johan Hauge, f. 1837 (på Osterøy?)


Gjest Hans Mathisen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Mathisen

Er det noen der ute som kan hjelpe meg med opplysning om ovennevnte Carl Johan Hauges foreldre (og gjerne flere av hans aner)? Han skal visstnok være født på en gård som het(er) Hauge på Osterøy eller der omkring. Han giftet seg i Domkirken i Bergen 03.07.1859 med Johanne Wilhelmine Smith, f. i Bergen 30.12.1828. Takknemlig for ethvert tips! MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Carl Johan Houge, sønn av Lars Monsen Houge og Anne Rebekka Hansdatter, ble født i Korskirkesoknet, Bergen 15. april 1837.Lars Monsen Houge var født i 1810 på Hauge i Gjerstad sokn, Haus prestegjeld. Han var sønn av Mons Nilssen Hauge (1773-1824) og Kari Monsdatter Burkeland (1777-1870. Nærmere opplysninger er å finne i Haus ættebok, bind I, Gjerstad sokn, s. 29-30 m.m. Lars Monsen giftet seg i Bergen 1835 med Anne Rebekka Hansdatter Elle, født i Vanse 1813.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Nok en gang tusen takk, Yngve Nedrebø! Din hjelpsomhet synes uten grenser, til glede for så mange! MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Håkon Bjugn

Jeg har også aner som kommer fra Hauge i Haus: Olai Larsen f. ca 1823. Foreldrene var trolig Lars Olsen Haugen og Anna Andersdatter. Det er alt jeg vet om hans aner. Olai kom til Bø og har ei stor etterslekt her.Kan det være slektskap med den Lars/Larsen som etterlyses ovenfor? Jeg skal låne bygdebøkene for Haus - er det snakk om mange bind? Med vennlig hilsen Odd H Bjugn ohbjugn@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest F. Berentsen

Det er her snakk om to forskjellige gårder med samme navn som låg i tidligere Haus kommune. Den ene ligger på Osterøy, den andre ligger nu i bydelen Arna i Bergen. Olai kom fra gården i Arna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Håkon Bjugn

Håper Frank Berentsen leser(se ovenfor)dette. Han har sendt meg mye verdifull informasjon, men jeg får ikke takket ham fordi serveren ikke liker e-postadressen f-berent@online.no.Tusen takk Frank ! Er e-post adr. din riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.