Gå til innhold
Arkivverket

[#3349] Hvem er Anna Kristensdatter/Anna Christensen? (og

Gjest Tarjei Kidd Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tarjei Kidd Olsen

Hei! Etter at jeg fant et bilde av "Anna Christensen" i et gammelt familiealbum, har jeg alltid lurt på hvem hun egentlig var. I sine hender holder hun 1-2 år gamle Laurits Olsen; Min Tipp-Oldefar på farssiden. Laurits, født i 1875, ble tatt hånd om av pleieforeldre, og ingen jeg har snakket med vet noe om hans egentlige foreldre. Kan Anna Christensen ha vært mor? Jeg søkte i folketellingene og fant følgende info: --------------------------------------------------------------------------------Informasjon om bosted -------------------------------------------------------------------------------- Informasjon om bostedet: Tellingsår: 1875 Kommune: Strinda Kommunenummer: 1660 Navn på bosted: Lian Antall personer registrert på bostedet: 10. -------------------------------------------------------------------------------- Navn Familiestilling Sivilstand Yrke Fødselsår Fødested Niels Arntsen Husfader Gaardbruger Selveier 1831 Ørkedalen Karen Jonsdatter hans Kone 1833 Ørkedalen Anders Nielsen Søn 1863 Ørkedalen Johannes Nielsen Søn 1864 Ørkedalen Andreas Nielsen Søn 1867 Ørkedalen Mikael Nielsen Søn 1869 Ørkedalen Anne Martha Nielsdatter Datter 1872 Ørkedalen Oline Nielsdatter Datter 1874 Strinda ************* Anna Kristensdatter Logerende Fattigunderstøttelse fra Trones 1850 TronesLauritz Olsen hendes Søn 1875 Strinda *************-----------------------------------Er denne Anna Kristensdatter med hennes sønn Lauritz (med "-z")Olsen muligens de jeg leter etter? Denne delen av slekten min kommer fra Trøndelag, og bildet jeg har er tatt i Trondheim.Vet noen mer om denne Anna Kristensdatter eller hennes sønn Lauritz?Takk på forhånd!MVH Tarjei Kidd Olsen Østfold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.