Gå til innhold
Arkivverket

[#3468] Slekten Waage i Bergen

Gjest Jan Petter Hoddevik
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Petter Hoddevik

Søker etterkommere etter Leiv Waage f.8/8 -1896 som budde i Henrik Wergelkandsgt. 35a, og systra Borghild f. 5/11-1901. Dei hadde og ei syster Solveig som reiste til Canada, samt ein bror Ingolf som døde i 1914. Systra Margit vart gift Erntsen. Deira far var Jørgen Anton Olai Larrson Honningsvåg f.1873, han vart kalla Anton Jørgen og flytte i 1880 åra til Bergen. Jørgen hadde 4 søsken på Stadlandet i Selje kommune. Om nokon kjenner til desse ville det ha vore intresant å få adresser/telf. nr til event. etterkommere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...
Gjest unni Krongård

Hallo, jeg er født i Bergen ,og vokste opp i Kronstadveien, I Kronstadveien nr.9 bodde en Leif Vaage med kone og 2 gutter,De fikk også en gutt som døde som spedbarn. De kjøpte etterhvert Kronstdveien nr.9. Jeg husker dette spesielt godt, da min barndoms bestevennine bodde i det huset, etagen over.Min venninne og jeg pleide å gå å ærend for å handle for fru Waage. Dette var på 50 tallet. mva Unni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.