Gå til innhold
Arkivverket

[#3600] Tyding av kirkebok


Gjest Barbro E. Johnsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Barbro E. Johnsen

Jeg har litt problemer med å tyde skriften i en gammel kirkebok. Det gjelder en dåp i Aker i 1817 og jeg er mest interessert i det som er understreket med rødt fordi jeg tror dette skal være et stedsnavn, men har ikke klart å tyde det. Hvis noe kunne hjelpe meg litt blir jeg veldig glad.www.uio.no/~barbroej/kirkebok.htmlHilsen Barbro E. Johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Herfindal Johannessen

Denne skriften var ikke lett å lese, så jeg skulle gjerne sett originalen. Likevel ser det for meg ut til at det kan stå "Anders" født "13" Jan/Jul/Jun?. Foreldrene ser ut til å være "Lars Brohen" og hustru "Bertha Christophersdatter paa tveet". At Lars Brohen og hustru bor på Tveet kan gi mening, se FT 1801: Aker, der finnes både Tvet og Tvetebroen. Mvh Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barbro E. Johnsen

Tusen takk for hjelpen Marianne. Det høres ut som et veldig godt forslag. Jeg trodde i utgangspunktet den første bokstaven var L, men fant ikke noe stedsnavn som kunne passe.Hilsen Barbro E. Johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.