Gå til innhold
Arkivverket

[#3701] Anton Pedersen Brevig f. 9.10.1847 Kråkstad, Akers


Gjest Kari Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Larsen

Han døde i Gamlebyen, Oslo 3.9.1907 og jeg har mange av hans etterslekt. Hans far skal være Peder Johnson (Torgersson), Husmann "Wevelendplds" Da sønnen ble født. Hans mor er Inger Nielsdtr Bølerplds.Hvor er disse stedene, og hvor finner jeg besteforeldrene til Anton?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann

Hei! Wevelendplds må være en plass under gården Vevelstad. Det er ingen andre gårder som "ligner". Bøler og Vevelstad ligger i dag i Ski kommune, Vevelstad "tilhører" Langhus. Bøler lå vel rett inntil Vevelstad om jeg ikke husker helt feil. På Langhus finner du både Vevelstad Ungdomsskole, Vevelstad borettslag (flere terasseblokker". Lykke til! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann

Johanne Maria PEDERSEN - International Genealogical Index Gender: F Christening: 3 Jun 1836 Kraakstad, Akershus, Norway 2. Nicoline PEDERSEN - International Genealogical Index Gender: F Christening: 31 Oct 1841 Kraakstad, Akershus, Norway 3. Elen PEDERSEN - International Genealogical Index Gender: F Christening: 17 Feb 1834 Kraakstad, Akershus, NorwayDisse tre ble iflg. Familysearch født med foreldrene Peder Torgersen og Inger Nielsdatter i Kråkstad. Er det kjenninger av deg? Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Larsen

De må jo høyst sannsynlig være søsken av min Anton - som forøvrig er min manns oldefar.Jeg må visst gå inn på Familysearch! Takk skal du ha!Interessant at du bor på Vålerenga. Mine svigerforeldres boliger befinner seg fortsatt der, siden det heldigvis ikke er revet noe..Min adresse er kari.larsen@admin.uio.no..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.