Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#3712] Bremsnæs/Averøy

Recommended Posts

Gjest Bjørn Davidsen

Er der nokon som veit om det finst bygdebøker for det som i 1900 var Bremsnæs herad i nærleiken av Kristiansund? Har funne noko slekt der på heile 1800-talet, m.a. på Stein, Langhaugen, Hestvik, Ødegård og Strømmen. Mine tipp-tipp-oldeforeldre budde der, Arnt Nilsen, opphaveleg frå Åfjord i ST og Marit Andersdatter Juel. I 1900 budde det etterslekt etter dei i nemnde område - og i 1865 òg ein son i Kristiansund, Nils Arntsen Steen, som hadde ei døv dotter, Henrikke Pauline.Eg skriv no slektssoge kor denne greina skal nemnast. Difor har alle opplysningar interesse.

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/89670-3712-bremsn%C3%A6saver%C3%B8y/
Del på andre sider

Gjest Knut Bryn

Jeg mener jeg så i lokalavisa for et drøytt år siden at Averøy kommune hadde ansatt en bygdebokskriver. Hvis jeg husker rett, er det vel noe under arbeid. Ta kontakt med kultursekretæren i kommunen, så får du vel vite mer om stoda. Epost-adresse til kommunen: post@averoy.kommune.no

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.