Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#3788] Von Capelen familien

Recommended Posts

Gjest Yngve Nedrebø

Boken heter "Familien (von) Cappelen", er trykt i 1896, og samlet av E. A. Thomle. Den er på 140 sider, har 4 oversiktstavler og er utstyrt med register. Denne boken er trolig å finne på lesesalene i de fleste statsarkivene i Norge, sikkert også i Riksarkivet, og i større bibliotek.Det eksemplaret vi har er i utmerket forfatning, og det er sikkert mulig å kopiere en side eller to, om vi får vite hvilke deler av boken som er av størst interesse.Ellers er det selvsagt mulig å kontakte antikvariater og melde interesse for boken.

Gjest Tormod Thoresen

Hei Yngve.Det var den overnevnte boken jeg henviste til. Jeg skrev utgitt i 1897 mens den egentlig kom ut i 1896 som du nevner. Jeg kikket i den på Drammen folkebibliotek igår aftes , tok sogar noen kopier, men tenkte at det ville bli for mange å ta. Og tenkte videre at muligens andre personer som har tilhøringhet i Von Cappelen familien kanskje hadde noe ute på nettet.( Det er min kone som er i familien)(tipp- tippoldemor Caroline Von Cappelen født 1800.)Takk for infoen .Med vennlig hilsenTormod Thoresen Drammen

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.