Gå til innhold
Arkivverket

[#3802] Opdal, Numedal

Gjest Inger Carlson
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Carlson

Har funnet en Knud Halvorsen f.mai 1825,døpt 29 mai i Opdal i kirkeboka fra Nore eller Rolaug.Dette er en så dårlig film, at jeg klarte ikke å tyde det som sto der ellers. Eneste leslige var at faren het Halvor. Min oldefar het Knud H. Tandberg, og var født i 1825. Han var gift med Martea Egebretsd. eller Embretsd. De var bosatt i Elverum.Ders barn har jeg funnet på 1900 tellinga. Er det noen som kan hjelpe meg med noe mer er jeg takknemlig Hilsen Inca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Bernt Gammelsæter

I Kåre Sønsteruds bok Nore-Uvdal i Forn og nye side 827 på Sveinssonplassen, Tandberg Nordre finnes Halvor Sveinsson f 1789 gm Turid Knudsdtr f. 1787. De hadde 7 barn i tida 1817-1833 Svein, Aslaug d.1825, Knut truleg d. før 1825, Knut, Aslaug, Gjertrud og Turid. "Svein H. fekk utflyttingsattest til Vermland i 1843. Broren Knut følgde etter i 1854. Begge skreiv seg då Tandberg-eie." Halvor Sveinsson var fra Rønningen under Øvre Rennehvammen. Kan det være denne som ikke kom så langt som til Vermland?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Carlson

Takker for opplysningene. Det er nok riktig spor, for når du skriver dine opplysninger ser jeg på mine filmkopier at det står THURI Knudsdatter der. Den Knut(d) som reiste til Sverige kom vel da tilbake til Norge før 1865 tellinga og gitet seg med Oline Olsdatter fra Elverum. Ble senere gift med min oldemor Martea.Er det noen som kan bekrefte at dette er MIN Knud H Tandberg. Inca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.