Gjest Skrevet September 10, 2000 Del Skrevet September 10, 2000 Heja Norge,Hvor finder jeg information om den norske adelsfamilie Haar ? Jeg leder efter familien fra før 1500.På forhånd tak for alle tip.John Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Torun S. Soknes Skrevet September 11, 2000 Del Skrevet September 11, 2000 Hei,hvis du hasr mulighet til å abonnere på de norske nyhetsgruppene no.fritids.slektsforskning og no.fritids.etterlysning, så vil du finne en stor andel svært kunnskapsrike mennesker. Så vidt jeg kan huske, gikk det her for et knapt år siden (sånn ca...) en lengere diskusjon blant annet om Haar-ætten. Forhåpentligvis finnes det her folk som kan gi deg både informasjon om selve slekta, og/eller råd for hvor du skal gå for å finne mer.Mvh Torun S. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Kjellaug Robberstad Petit Skrevet September 14, 2000 Del Skrevet September 14, 2000 Før 1500 blir det vel noe vanskelig... Men Henning Sollied har skrevet en artikkel: "Nogen opplysninger om slekterne Kruckow, Haar og Benkestok", NST iii (1932), s. 274-300 hvor han antar at den først kjente her var Jon (Olssøn?) Haar 1534 (?). Jeg vet ikke om noen kilder som har fastsatt at denne Jons far virkelig het Ole. Men jeg kan jo ha oversett noe her. mvh Kjellaug Robberstad Petit mailto:kelly.petit@wanadoo.fr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts