Gå til innhold
Arkivverket

[#3917] Ole Pedersen (Breiset?), født ca. 1740, Breistad

Gjest Tone M. Bjørstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Tone M. Bjørstad

Jeg leiter etter opplysninger om Ole Pedersen, (Breiset), født ca. 1740 i Breistad prestegjeld (?) Trøndelag, og kona hans: Karen Olsdatter. Ole skal ha giftet seg før 1793 med en Ane Olesdatter. Han ble gift for 3.gang i 1793 med enken Karen Olesdatter på gården Solberg (?) Bedestadens prestegjeld v / Trondheim. Jeg tror at Karen døde i Trøndelag, og at Ole etter dette dro nordover til Sørreisa, sammen med to eller tre barn. Ole Pedersen døde ca. 1807 i Solberg (?) Sørreisa. Finnes det bygdebøker for Breistad eller Bedestaden som evt. kan inneholde opplysninger om disse to? Finnes det evt. tilgjengelige kirkebøker for 1700- tallet fra dette området? Tone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse K. Kristiansen,

Hei Tone! Nyttige lenker -til Bibliotektjenesten. Beitstadbøkene finnes på biblioteket. Det kan også være lurt å ta kontakt med Beitstaden Historielag, mulig adresse Steinkjer. Jeg skal sjekke i Sørreisabøkene. Vi snakkes. Mvh. :-) Åse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.