Gå til innhold
Arkivverket

[#3923] HURDAL - Hjelp!!

Gjest Tor Rustad
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Rustad

For to forskjellige forbindelser i USA har jeg søkt - og antagelig funnet deres røtter - i begge tilfelle fra Hurdal. ALT ser ut til å stemme; det er bare det at jeg ikke finner noen av dem som utvandrere ved digital søking. Den ene det gjelder er NICOLAUS JENSEN,f. 1862,bosted Lillerudstad, (far Jens Jacobs.) Jeg har muligens funnet han i Iowa i 1880Den andre det gjelder er OLE CHRISTOPHERS., f.1825 (eller -24?), bosted Løkken. Begger er fra Rustad og Østrud skolekrets. Er det noen som kan hjelpe meg? Har disse utvandret? Om så;er jeg interessert i å finne nålevende slekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Fagerli

I bygdebøkene for Hurdal er det før opp Hurdøler som reiste til Amerika. I bind I,s.555 finner jeg at gårdbr.Jens Jacobsen Rustad 45 år og hustru Marte olea Jørgensd.35 år reiste i 1866. Barna er: Ingeborg Marie 15 år, Anne Jørgine 11 år. Caroline Hermanna 10 år, Ole Andreas 8 år, Christian Laurits 6 år, NICOLAI 4 år, Hans Jacob 2 år, Johanne Marie 1 uke. Lillerustad heter i dag Viken og i bind II s.348 finnes flere oplysninger om familien. Jeg finner ingen Ole Christophersen som kan passe, men det er en Ola Kristoffersen som er bosatt på Lykkja fra 1852 - 75. Han er født i 1826.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Du er en engel! J.J.R m/fam. ER GARANTERT RIKTIG!O.K. på "Lykkja" MÅ være identisk med den O.C. på "Løkken" jeg fant i -65 tellinga. Jeg har jo heller ikke funnet noen av disse i -75 telinga, så alt ser ut til å stemme. Det gjenstår å finne ut om "O.K." emigrerte, og å finne nålevende slekt.(Jeg forsøkte å hjelpe disse amerikanerne fordi de søkte etter "Rustad", både "Nicholaus " og "Ole" brukte Rustad-navnet i USA. Jeg har hele tiden visst at de ikke er i slekt med meg)TAKK!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.