Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#3935] Frants Frantsson Florentinius. Prest på Nannestad

Recommended Posts

Gjest Eva Lillian Vedahl

Er det noen som har undrsøkt hvem forfedrene til Frants Frantsson Florentinius f. ca. 1520 i Firenze i Italia. Frantz var sogneprest i Nannestad i perioden 1556 - 1582. Dette her er vel vanskelig å finne ut av, men det er kanskje noen som har gransket på dette?

Gjest Tore H Vigerust

Jeg kjenner en genealog som ca 1985 utarbeidet et stort og grundig manuskript om slekten Flor. I vår kontaktet jeg ham for å få manuset publisert i Norsk slektshistorisk tidsskrift, noe som også vil bli realisert. Dessverre har det ikke kommet noe nytt om de (eventuelle) italienske forfedrene. Hilsen Tore

Gjest Terje E Skrolsvik

Jeg trur ikke det forsket lenger tilbake en den du nevner.Jeg synes å erindre at han kom fra "det mørke Europa" for å høre presten Parelius predike. Trudde det var Norsk Slektshistorisk Tidsskrift sen hadde noe om ham ??.I Slekten Grønvold er det endel oplysninger om Flor/Floor slekten.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.