Gå til innhold
Arkivverket

[#3988] Ole Andreas Martinus Lyche, borte på havet ca.1900

Gjest Torun S. Soknes
 Del

Recommended Posts

Gjest Torun S. Soknes

Min tippoldefar Ole Andreas Martinus Lyche (Lüche) ble født i Kristiansund i 1846 som sønn av ekteparet Hans Peder Johansen Lyche (1809-1848) og Anne Dorothea Bolette Larsdatter Bostad (1810-f.1900).Ole giftet seg med Tilla Amalie Andersen (f.1854 i Kristiansund), og de fikk fire barn (alle født i Trondheim, men familien flyttet tilbake til Kristiansund før 1900): Thore Edvard Andersen Lyche (1885-1955) (min oldefar), Arthur Dominikus Lyche (f.1887) (vet ingenting om ham), Christine Marie Lyche (1889-1973) (utvandret til Minneapolis, Minnesota fra Kristiansund den 22/4 1920, kjenner hennes amerikanske etterslekt), og Odel Lyche (f.1890) (vet omtrent ingenting om henne, men hun kan ha dødd ung da hun visstnok var noe svakelig).Jeg tar selvsagt gjerne i mot informasjon om de ukjente søsknene til min oldefar, men hovedproblemet mitt ligger i å få klarhet i hva som skjedde med min tippoldefar OAM. Han var skipperborger og seilte ut fra Kristiansund, og historien sier at han døde som en følge at at skipet hans sank ikke lenge etter 1900 (han er med i FT 1900 i Kristiansund). Problemet er at ingen vet hva skipet hans het, hvor det gikk ned, og når... Så jeg lurer på hvilke muligheter jeg har for å løse denne gåten? Noen som har vært ut for noe lignende som kan gi meg noen tips?Mvh Torun S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.