Gå til innhold
Arkivverket

[#4029] Et stort mysterium ??


Gjest Magne Pettersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Magne Pettersen

Er det noen der ute i Norge som kan hjelpe meg ??. Min tippoldefar het Petter Carlsen og var født 23.11.1844. (Solum prestegjeld). Han ble født av Pigen Anne Maria Pedersdtr,på Morkinsdalen u Dobra i Melem Sogn, Noen som vet hvor det er hen, har ikke funnet det i noen tellinger.Petter er ikke funnet døpt verken i Skien eller Eiker.I 1861 blir Petter konfirmert på Eiker. fødsted: Solum ved Skien. Foreldre. ..... Carl Johansen af (Vos), Tenstpike Anne Maria Pedersdtr.Har funnet Petter Carlsen i 1865 ft (som taterdreng) . men ikke foreldrene hans, hvor er de, noen som kan fortelle meg hvor jeg skal lete. Og hvor kan jeg finne foreldrene hans. Noen som har noen gode råd. ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann

Hei Magne! Mælum Sogn finner du i 1865 under Solum sogn.Hos Riksarkivet fant jeg følgende opplysning. Solum Solum, Mælum og Kilebygd. Utskilt fra Skien som eget prestegjeld ved kgl. reskript 26.06.1738.Hvor fant du Pettern din i 1865? Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.