Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#4226] Carl Torjesen Lindeland - født ca. 1850 i Sirdal

Recommended Posts

Gjest Ståle Idland

Jeg er uten erfaring i dette med slektsgranskning - og ber om hjelp. Har prøvd med digital arkivet og andre - men kommer ikke videre. Ta gjerne kontakt pr. email :stale.idland@c2i.netVet du noe om disse slektene - ta kontakt. Carl Torjesen Lindeland - hadde sønnen Torje Carlson Lindeland - født 27.3.1886. Torje var gift med Malene Tonstad Lindeland. Torje hadde en søster - Hælga - hun reiset til Amerika og giftet seg med Abel Aspenson. Hvor kan jeg finne ut mer om dem ? Vet noen data om foreldrene og søskenene til Carl Torjesen Lindeland ? Gjerne med kildehenvisninger slik at jeg kan lete videre selv.

Gjest Harald Storaker

Du finn han som Karel Torgies. ,20 år, på Lindeland i Sirdal i 1865 folketellinga. Faren er Torgi Johannesen, 72 år. Torgie Johannissen, 7 år, finn ein på Suleskar, Tonstad, Bakke i 1801 folketellinga.Sirdalen manglar desverre i 1900 folketellinga.

Gjest Ståle Idland

Hei Ole. Mailen min er stale.idland@c2i.net - eller på jobb staale.idland@sbs.siemens.no.Jeg har fått tak i Sirdal sin bygdebok - og funnet utav en del om Carl Torjeison. Dersom du har elektronisk format på innholdet i boka - er jeg særdeles interessert i det - så slipper jeg å skrive av "alt".Vet du noe om de fra Lindeland som utvandret til USA - det har jeg ikke klart å finne ut av .Med vennlig hilsen Ståle Idland

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.