Gjest Inger Carlson Skrevet November 15, 2000 Del Skrevet November 15, 2000 Anna Sofie Albrktsen f.1879 i Skedsmo bodde i Oslo i 1912. Jeg har hørt at hun var blomsterselger utenfor Ullevål sykehus i mange år. Hun hadde i denne butikken hjelp av sin datter som etter hvert overtok butikken. Datteren var kjent under navnet "Lulle",eller "Blomster-Larsen" av de som jobbet i portvakta. Skulle gjerne visst mer om dette. Noen som vet noe?? Hilsen Inger Carlson Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Gro Berit Sternang Skrevet August 12, 2002 Del Skrevet August 12, 2002 Det er lenge sida du la inn dette innlegget, men eg hugsa at eg tidlegare hadde sett noko med navnet Albrektsen, så eg prøvde å finne det tilbake (fant og innlegg nr 5245.)Det eg lura på her er kven denne Anna Sofie Albrektsen er, har du noko meir info om henne. Eg har Albrechtson-slekt frå Kongsvinger, og lura då på om ho kan vera frå same slekt, eller har ho gifta seg til dette navnet.Eg kan nevne at i Familysearch så finn eg ei frå slekta mi, med same navn gift i Skedsmo i 1876. mvh Gro Berit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Inger Carlson Skrevet September 10, 2002 Del Skrevet September 10, 2002 Hei! Er ikke så kjapp av meg, men jeg kan ikke fortelle deg noe annet enn at hun var gift Albrktsen og bodde i Jens Bjelkesgate 1 i Oslo. Hun var venninde til min manns bestemor Anna Olsen. Jeg har forøvrig kommet meg et hakk videre der. Du finner Anna Albiktsen på 1900 tell. Søk på gatenavnet. Hilsen Inger C Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Gro Berit Sternang Skrevet September 11, 2002 Del Skrevet September 11, 2002 Eg klarar ikkje å finne ho, kva gjer eg feil? helsing Gro Berit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts