Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#4279] Ole Finsen Sørensen, f. Nord-Odal 1859, siden til

Recommended Posts

Gjest Asgeir Østli

Kan noen hjelpe meg med å finne ut hva som skjedde med Ole Finnsen Sørensen? Han var f. i Nord-Odal, Hedmark i 1859. Em. til Australia og gift der med Kjerstin Jønsson fra Sverige. Tilbake til Norge i 1894 og bosatte seg i Fredrikstad. I følge slektninger skal han ha vært skipper og ha omkommet på havet i 1900. I FT 1900 for Fr.stad finnes kona bosatt i Vaterland 3 sammen med 5 barn og hennes bror Erik Jønsson. Hun var da enke. Jeg har sjekket kilder i Sjøfartsmuseet og finner en O.F.Sørensen, reder og kaptein på barken "Hjalmar", men denne skal ha blitt solgt til Frankrike i 1898. Er det noen som har oversikt over forliste skip fra Fr.stad / omkomne sjøfolk fra Fr.stad? Hvis noen har opplysninger om hva som skjedde med Ole Finnsen Sørensen vil jeg gjerne høre fra dere.mvh Asgeir Østli

• 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.