Gå til innhold
Arkivverket

[#4320] Ole Halvorsen/Halvor Knudsen Fodnes VALDRES


Gjest Renathe Wågenes
 Del

Recommended Posts

Gjest Renathe Wågenes

Ole Halvorsen f. 1797 av Halvor Knudsen 1762-1812 og Ragnild Olsdatter 1764-. Det var 4 barn i 1801 telling. Noen som kjenner til familien til Halvor og Ragnild. Hvor kan jeg leite etter mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Bente Borgen

Nord Aurdal er den kommunen jeg har gransket mest i, i løpet av de 8 årene jeg har holdt på med dette, så jeg har litt om de fleste gårdene her. Denne Halvor Knudsen og Ragnild Olsdatter har jeg ikke noe særlig om, de var gårdmannsfolk på en av Fodnesgårdene og fikk i alle fall 5 barn hvorav i hvert fall 2 stk fikk etterkommere. Reger med at de har dem som ble født før folketellingen og etter den fikk de i alle fall Engebret, f. 20.05.1809.Datteren Sønev, giftet seg med Ole Halsteinsen på Ranum, og ble gårdmannskone på Raneimsmarken i Skrautvål sogn. De fikk i alle fal 2 barn. Etter Oles død i 1843 giftet hun seg igjen med Knud Andersen fra Bergum i samme sognet.Ole Halvorsen (f. ca. 1798) fikk et uekte barn i 1829 med Kari Haldorsdatter Bjørgum, mer vet jeg ikke om ham.Dette var jo ikke mye, og jeg vet foreløpig ingenting om Halvor og Ragnilds foreldre.Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.