Gå til innhold
Arkivverket

[#4347] Johannes Andreasson (f.1834) & Matilda Caroline An


Gjest Kenneth Holter
 Del

Recommended Posts

Gjest Kenneth Holter

HeiJeg søker foreldre til to svensker som kom til Aase under Unneberg i Berg sogn mellom 1855 og 1860. Johannes Andreasson var født ca.1834 og Mathilda ("Tilda") Caroline Andersdotter født ca.1831. Deres eldste (?) sønn Andreas, skal ha blitt født i Sverige 1855, så de ble altså gift i Sverige omkring 1854.Matilda Caroline er et nokså spesielt navn, så det er vel mulig at hun er den Mathilda Caroline som jeg finner i familysearch.com, født 18.09.1830 Solberg, Haby socken, Göteborg och Bohus län, datter av Anders Andersson og Anna Maja Bryngelsdotter. Noen som kan bekrefte/avkrefte?Finnes det innflyttingsregistre for Berg? Eller utflyttingsregistre i Sverige?Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Holter

Hei igjenJeg har på familysearch funnet det som kan være mine to svensker: gift 13.11.1853 Gardserum, Kalmar, Johan Carl Andersson og Mathilda Carolina Andersdr. Navneformene Johan/Johannes og Anders/Andreas brukes mye om hverandre, gjør de ikke det?Håper det er noen svenske slektsforskere her som kanskje kan hjelpe meg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

Hei!For å være helt sikre på at man har de riktige personene, bør man sjekke noe bedre. Det er noe i Sverige vi nordmenn ikke har. Husførhør. Prestene i de forskjellige soknene reiste rundt og telte opp personene. Om noen hadde flyttet bort , ble det behørig registrert.Jeg har selv en svensk oldefar som kom til Norge. For å være "bankers" på hvem det var og hvor han kom fra , sjekket jeg opp i innreiseprotokollen i Modum og fant da ut det.Det tar litt tid, men er verdt det.Lykke tilmvh Tormod Thoresen Drammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Holter

Har nå funnet ekteparet innflyttet til Berg 8.12.1859. Da kalles de Johan Emanuel Andreasen (f.1831/32) og Mathilde Caroline Andersdatter (f.1829/30), og med sønnen Adrian, født 5.3.1855, og de var fra "Fos, Sverig". Er det noen som vet hvor dette "Fos" kan ligge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.