Gå til innhold
Arkivverket

[#4388] Johan Holmberg, begr. vår frue krk. Tr.Heim 22.8.1

Gjest Jan Tiller
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Tiller

Johan Holmberg ble födt i Uppsala i Sverige i 1722. Han flyttet fra örebro i Sverige til Norge sammen med sin sönn Oluf etter at hans förste kone döde??? Dette må ha vært etter 1745. Johan ble gift 2 ganger til i Norge og etterlot seg 4 barn.Ifölge Hornemans Stamtavler fra Statsarkivet i Trondheim, står det oppfört at Johan er födt i " OPPSAL BY " ( Uppsala ?) i Sverige og tok Norsk Statsborgerskap 3 Februar 1756 i Trondheim.Ifölge Bygdebok for Næröy stå Johan oppfört med födested " POLEN "???????Johan Holmberg var garvermester i Trondheim. Han döde 12.8.1791 og ble begravet på vår Frue Kirkegård den 22.8.1791. Kan noen som har tilgang på kirkeböker for Trondheim slå opp for meg på den aktuelle dato for å se hva som står innfört???? Jeg trenger desperat en födselsdato!! Jan Tiller, Caloundra, Australia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Tiller

Hei Evy Jeg krysser alt jeg har! uansett om du finner noe eller ikke, kommer du til Australia spanderer jeg en helaften! Takk igjen, jeg venter i spenning Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evy Sander Meling

Hei igjen. Jeg fant Johan Holmberg innført i kirkeboka på film (HF 1242).Det var dessverre ikke innført annet enn navn og alder da han døde.(69 år). Ingen fødselsdato eller fødested.Det var alt jeg kunne finne for deg. Evy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Tiller

Takk alikevel, det var jo verdt et forsök. Har andre noen ide om andre steder jeg kan söke for informasjon vedr. Johan Holmberg`s födested og dato? Sverige eller Polen? Som garvermester i Trondheim måtte han kanskje ha mesterbrev e.l.? noen som har ideer? Jan Tiller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.