Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#4419] Jenny Albertine Jensen, f.1882, oslo

Recommended Posts

Gjest Nina Johansen

Kan noen hjelpe meg med å finne min tipp-oldemor? Hun skal være født i Oslo, den 2.oktober 1882. Hun ble senere gift med Gustav Adolf Ekelund, i 1903/1904. De bodde den tiden i Hakadal, der er min oldemor født i 1904. Det er det eneste jeg vet. Hilsen Nina.

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/90377-4419-jenny-albertine-jensen-f1882-oslo/
Del på andre sider

Gjest Laila Normann

Hei Nina! Du finner i hvertfall Gustav Adolf i Kristiania i 1900, bosted Dops gade no 6, sammen med foreldre og 5 andre søsken! Jenny er vel verre å finne tenker jeg! Dersom du vet de giftet seg i Hakadal, er muligheten stor for å finne dem i kirkebøkene. Disse kan du få lånt til ditt lokale bibliotek! I kirkebøkene så "sent" finner du veldig mye opplysninger som kan hjelpe deg videre i letingen! Laila

Gjest Nina Johansen

Takk for tipset, men det er desverre feil Gustav. Jeg har forresten funnet den "riktige" og, både Gustav og foreldrene hannes. De bodde i Trøgstad i 1900. Men når det gjelder Jenny, så må jeg nok i kirkebøker ja. Jeg vet ikke om de gifta seg i Hakadal, eller kanskje Trøgstad...hvem vet..Men ifølge kilder skal min oldemor være født i Hakadal, så har jeg flaks kanskje noen familie-medlemmer var faddere. Nina.

Gjest Nina Johansen

Ja, jeg har faktisk vært borti ho før. Menn du sier i Enebakk? Har du funnet ho der? Jeg fant ho i Trøgstad i 1900-tellinga. Men Enebakk høres litt interesant ut, for i kirkeboka i Råde ( det var der de levde deres siste år) har Gustav oppgitt at han er fra Enebakk....(Og hun Oslo). I Oslo er det vel himla mange kirkebøker å gå igjennom??? Er det noen som vet noe om det? Nina!

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.