Gå til innhold
Arkivverket

[#4478] Lina Andrea Larsen f.21.12.1880 Ålesund


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Kan noen hjelpe meg med dette? Lina giftet seg 06.08.1899 i Ålesund kirke med Peder Lassessen Gjermundnes .Hun skal være født i Ålesund 21.12.1880 , og han var født på Vestnes.De fikk bl. a. en datter Ingvarda f. 14.07.1900.Jeg er interessert i foreldrene til Lina . Ved folketellingen i 1900 bodde Peder og Lina i Steinvaagveien i Ålesund.Dersom noen har tilgang til kirkebøkene burde hennes far stå oppført ved giftermålet i 1899.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Einar Aasprong

Mulig du kjenner til mulighetene for fjernlån av mikrofilmede kirkebøker. Den oppdagelsen var i sin tid et stort steg fremover for meg. Biblioteket her i Trondheim har lengere åpningstider enn Statsarkivet og når ventetiden på en mikrofilm er omlag 1 uke er det ikke ille. Korteste ventetid har vært 2!!dager og lengste 2 uker med unntak av en bok jeg måtte vente 8mnd. på. Mulighetene burde være de samme i Bergen.Når det er sagt; Kirkeboka for Ålesund 1878-1885 er pent skrevet og inneholder ofte fødselsdato på begge foreldre ved dåpsinnførlser, så dette burde være plankekjøring, men nå er det jul og den skal jeg tilbringe hjemme og ikke på arkivet.Dersom du enda ikke har mottat svar fra andre på nyåret, så send meg en e-post og jeg skal gjøre et oppslag ved neste besøk på Statsarkivet.God Jul, mvh Einar Aasprong aasprong@chembio.ntnu.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.