Gjest Aud Sissel Nilsestuen Skrevet Januar 7, 2001 Del Skrevet Januar 7, 2001 Kan noen anbefale meg et slektsprogram? Det må kunne skrive ut slektbok på Norsk og kunne skille mellom flere slekter. Hvor kan jeg få kjøpt programmet og hvor mye koster det? Jeg vet at jeg kan laste ned fra Internet, men de er jo bare på engelsk. MVH Aud Sissel:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Brynhild.W. Opdal Skrevet Januar 7, 2001 Del Skrevet Januar 7, 2001 Du kan laste ned Brother's Keepers som ShareWare fra Internet - og du kan velge norsk som språk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Otto Jørgensen Skrevet Januar 7, 2001 Del Skrevet Januar 7, 2001 En norsk side for programmet finner du påhttp://home.online.no/~otjoerge/bk/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest SOLFRID ERIKSEN Skrevet Januar 8, 2001 Del Skrevet Januar 8, 2001 som nybegynner er jeg usikker på hvilken adresse som er best egnet for meg som er lite språkmektig ,men interresert i å begynne å leite etter røtter.jeg synes det er kjempeflott at det er hjelp å få. Godt nytt år til alle:)) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Aud Sissel Nilsestuen Skrevet Januar 8, 2001 Del Skrevet Januar 8, 2001 Takk for gode tips. Finnes det også en norsk side for Cumberland Family Tree? Dette kan være nyttig også for andre, det kan jeg se på interessen for innlegget. Takk!!AS:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Per Helge Seglsten Skrevet Januar 8, 2001 Del Skrevet Januar 8, 2001 Selv har jeg ikke skaffet meg noe slektsprogram ennå, men jeg kan vel likevel nevne Embla, som faktisk lages i Norge. Ellers har jo DIS en side hvor man får hjelp til å vurdere forskjellige slektsprogrammer.Per Helge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Hakon Skaugvoll Skrevet Januar 8, 2001 Del Skrevet Januar 8, 2001 At Embla lages i Norge er vel en sannhet med masse modifikasjoner ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Reidun Andreassen Skrevet Februar 2, 2001 Del Skrevet Februar 2, 2001 Vi har brukt Slektsprogrammet Embla i ca 2 år. Vi er fornøyd.Nå er det også under utarbeidelse nye deler av programmet.Embla har egen hjemmeside hvor du kan bestille programmet.Dette er på Norsk. http://www.embla.org eller E-post. firmapost@embla.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Morten Granseth Skrevet Februar 2, 2001 Del Skrevet Februar 2, 2001 Det finnes et utmerket program for registrering av slektsdata som heter GeneWeb. Programmet kan lastes ned gratis fra denne adressen: http://cristal.inria.fr/~ddr/GeneWeb/. Programmet finnes i alle aktuelle språkutgaver (endres ved ett tastetrykk), og skriver ut alle vanlige slektsrapporter. Programmet er veldig dynamisk i bruk, og fungerer med en databasemotor som kjører i bakgrunn mens all visning fåregår i f.eks Internett Explorer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Turid Fleitscher Skånvik Skrevet Februar 3, 2001 Del Skrevet Februar 3, 2001 Hei. Om du hopper inn på adressen: ZDNet Program Library har du mange forskjellige slektsforskerprogram å velge mellom. Alle er gratis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest A.S.Nilsestuen Skrevet Februar 3, 2001 Del Skrevet Februar 3, 2001 Hei, takk for alle gode råd. Jeg oppdaga nettopp at DIS Norge har en kjempefin side med slektsprogram. Der er beskrivelser,priser og hvordan få tak i det. Forøvrig har jeg gjort mitt valg, det ble Cumberland Family Tree. Håper andre også kan ha glede av innlegget mitt :-) MVH Aud Sissel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts