Gå til innhold
Arkivverket

[#4643] Familien Barth i Bamble

Gjest Henning Hellstrøm
 Del

Recommended Posts

Gjest Henning Hellstrøm

Jeg er på utkikk etter familien Barth i Bambleområdet. De bodde hovesakelig på Herre, hvor de bl.a. har en vei oppkalt etter seg. Min 4x tippolde het Nils Eriksen Barth og giftet seg med Maren Juliane Wickard i Skien 19.1.1787. Det var deres sønn Hans Nielsen Barth som startet Herre-grenen. Er det noen som har kirkebøker eller bygdebøker som sier mer om dette? Hvor kom denne grenen av Barth-familien fra? Tellingene og familysearch hjelper litt men jeg mangler mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
Gjest Terje Rehn Holm-Johnsen

Hei. Vet ikke om du følger med her lenger, men jeg har jobbet litt med diverse slekter på Herre. Ser i diverse postinger at du har lett etter Barth i Bamble i 1801. Herre (verk) lå i 1801 under Porsgrund. Der finner du litt mer. Dessverre vet jeg i dag ikke så mye mer, men om du velger å holde kontakten med meg, kan vi jo se om vi kommer noe videre. Har du sett etter slekta i Sundt-boka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
Gjest Terje Rehn Holm-Johnsen

Hei Henning. Diskusjon om Herre-Barth'ene pågår på Solumslekt. LenkeTa en titt og kommenter gjerne utfra ditt ståsted.mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.