Gå til innhold
Arkivverket

[#4715] Anne Maria Haraldsdatter


Gjest Marius Hellerud
 Del

Recommended Posts

Gjest Marius Hellerud

Jeg mistenker at det et eller annet sted finnes noen som har forsket på Anne Maria Haraldsdatter (f. 1776 i Halden) og hennes familie. Hun bodde blant annet på Råkil og Lekevoll i Tune i Østfold, men bygdeboken oppgir svært mye galt om familien på disse stedene. Det interessante er imidlertid at i eksemplaret som finnes på lesesalen i SAO/RA har noen under Råkil skrevet inn at Anne Maria sannsynligvis er datter av Harald Olsen og Thore Halvorsdatter fra Garseg i Eidsberg. Dette er riktig, men i min jakt på Anne Marias etterslekt, skulle jeg gjerne visst hvem som har skrevet inn dette i bygdeboken. Noen som kan hjelpe? Med vennlig hilsen Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Anjer

Hei, MariusJeg har også sett på samme bygdebok, for noen få år siden. Da var notatet der. Første kone til Harald Olsen var søster av en av mine formødre. Jeg sender noen opplysninger direkte, og du må gjerne ta kontakt.Mange hilsener fra Jon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.