Gå til innhold
Arkivverket

[#4941] Emigranter - Toft fra Lindås, Haus eller Brudvig?


Gjest Heidi T.Slettemoen
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi T.Slettemoen

Jeg har fått en nesten håpløs forespørsel! En dame i USA jakter på slekten sin, og har minimalt med informasjon om dem. Det ser ut til å være Olaus og Alis med fem barn som har emigrert. Jeg har ikke klart å hjelpe henne ennå, men kanskje noen av dere kan hjelpe meg å hjelpe? Her er ALL informasjonen jeg har:"Oulas and Alice Toft they had to be born somewhere around the 1820's-1830's. The daughter Martha was 17 years old when they came to the US. I talked to my Grandma and she said she thought most of the kids were born in Norway. The kids names were: Martha, Olaf, Inior, Ragna and John. I have no idea who was the oldest. Martha married a Brudvig."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Nei! Jeg vet nesten ingenting! Derfor er jeg svært takknemlig for all hjelp, og hint til hvor jeg kan lete!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siri Ravnanger

Under "døpte i Manger" 1839-1848 finnes grmnd. Ole Olsen og Eli Hansdtr med barna Martha (1841), Kari (1843), Ole (1846) og Hansine (Hjemmedøpt, 1847). De bor på gården Toft... Et forsøk? Hilsen Siri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Problemet er at dei bur på Toft i 1865, då dei etter tidlegare opplysningar burde ha vore reist til Amerika (jfr. at Martha var 17 då dei dro = 1858).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Hei allesammen!Takk for hjelpen så langt! Jeg tar gjerne imot flere teorier, ingen lett nøtt å knekke denne!:-) Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.