Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#5083] Thomine Knudsen(Knutsen)

Recommended Posts

Gjest Svein Hansen

Er det noen som kan hjelpe meg med opplysninger om Thomine Knudsen(Knutsen)født i Stavanger/Vest Agder 19/8-1855. Ble gift 16/12-1877.Hvor??? Giftet seg med Carl Martin Nilsen født 10/2-1850. De var da bosatt i Grønnevoldsgate 22.Jeg er intressert i alle opplysninger om henne og hennes familie fra tiden i Stavanger.Håper at det er noen som kan hjelpe

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/91040-5083-thomine-knudsenknutsen/
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

På familysearch finner jeg en Thomine Knudsdatter døpt 21.10.1855 i Valle/Vest-Agder.Foreldre er Knud Olsen og Lene Tobiasdatter.Det er nok samme familie som Ketil refererer til i 1865 tellingen på gården Moland.Dersom du vet navnene på barna til Thobine , burde det kunne gi deg et tips om morens navn.Mvh.Rune Thorstensen

Gjest Rune Thorstensen

Pige Thomine Knudsdatter f.Stavanger 19.08.1855 giftet seg 16.12.1877 i Aarstad menighet/ Bergen med ungkar og Sadelmagersvend Carl Martin Nilsen , f. i Bergen 10.02.1850.Han ble døpt 01.04.1850 i Domkirken i Bergen.Foreldre dagl. Niels Olai Knutsen og Larsine Marie Andersen.Mvh.Rune Thorstensen

Gjest Rune Thorstensen

Hallo igjen.I følge kirkeboken for St. Jørgenkirken i Bergen var farens navn Knud Thorkildsen, og Thomine skulle være født i Stavanger 19.08.1855.Den eneste som jeg får til å passe ved folketellingen i 1865 for Stavanger er tømmermand Knud Torkelsen 50 år fra Etne med hustru Berta Karina Olsdatter født på Varhaug.De har to barn: Christian 15år og MINE 10 år .Det må vel være en forkortelse for Thomine.Begge barna er født i Stavanger.Mvh.Rune Thorstensen.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.