Gjest Jan Tertnes Skrevet Mars 1, 2001 Del Skrevet Mars 1, 2001 Over gifte i Bergen 1816-1911 finner jeg Karl Melanton Kristiansen, trikkekonduktør født 1888 fødested St. Paul.Er der noen som kan gi tips hvor dette er? I Bergen eller i utlandet ? Jan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Tormod Thoresen Skrevet Mars 1, 2001 Del Skrevet Mars 1, 2001 St. Paul er i Minnesota i Amerika.Vel nå kjenner jeg ikke Bergensområdet spesielt godt, men dette er mitt tips.mvh Tormod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Åse K. Kristiansen, Skrevet Mars 1, 2001 Del Skrevet Mars 1, 2001 Hvis du går på Vigde i Bergen og søker Fødested børjar på St.*, får du opp en liste med navn på menigheter, bl.a. St.Paul i Bergen. Han kan nok være født i Bergen, men jeg har ikke funnet ham. Jeg fant en Karl Melanchton f.1875, men hans far het ikke Kristian. Åse Kr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Yngve Nedrebø Skrevet Mars 1, 2001 Del Skrevet Mars 1, 2001 I det foreliggende tilfelle er det nok den katolske menigheten St. Paul i Bergen det er siktet til, i merknadsfeltet i kirkeboken vises det til attest fra soknepresten i St. Paul. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Jan Tertnes Skrevet Mars 2, 2001 Del Skrevet Mars 2, 2001 Jeg vil med dette takke for svarene. Da har jeg i alle fall ett utgangspunkt. Kan man her gå ut ifra at foreldre eller tidligere generasjoner er innvandret til Bergen siden de er katolikker ?Jan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Ketil Firing Hanssen Skrevet Mars 2, 2001 Del Skrevet Mars 2, 2001 Databasen over døpte i Bergen inneholder ingen fra St. Paul 1878-1891, og ifølge Riksarkivets oversikt er kun menighetsprotokollen fra 1858-1878 tilgjengelig på mikrofilm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Britt Frank Skrevet Mars 3, 2001 Del Skrevet Mars 3, 2001 Det er ikke helt riktig, databasen over døpte i Bergen 1816-1894 viser også 49 døpte i St. Paul - men dessverre ingen Karl/Carl Melanton Kristiansen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Yngve Nedrebø Skrevet Mars 3, 2001 Del Skrevet Mars 3, 2001 St.Paul har deponert sitt eldre arkiv ved Statsarkivet i Bergen, og der finner vi en menighetsprotokoll som dekker årene 1858-1878 (og har 28 dåpsinnførsler), og en som begynner i året 1892, og som har innførsler til langt etter andre verdenskrig. Den første av disse er mikrofilmet, og følgelig med i Riksarkivets oversikt over mikrofilmet materiale, mens den andre, som delvis er sperret, ikke er filmet, og følgelig heller ikke med i oversikten over filmet materiale.Men det som kanskje i denne sammenhengen er viktigst, er at det ikke er bevart noen menighetsprotokoll/kirkebok for årene mellom 1878 og 1891. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Jan Tertnes Skrevet Mars 3, 2001 Del Skrevet Mars 3, 2001 Mange takk alle sammen for info. Denne forespørsel gjorde jeg på vegne av en kollega og han mener at fornavn på foreldre skal finnes så i tilfelle får jeg komme tilbake til dette emnet på mandag.Takk alle sammen!! og ha en trivelig helg.Jan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Einar Marås Skrevet Mars 8, 2001 Del Skrevet Mars 8, 2001 Karl Melanton benyttet også August som mellomnavn. Foreldre etter det jeg kjenner til er Andreas Joakkim (Kristiansen ?) og Marie.Einar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts