Gjest Inger Carlson Skrevet Mars 1, 2001 Del Skrevet Mars 1, 2001 Olava Madsen f.1855 i Fron finner jeg i 65 tell.for Frogn prestegjeld. Hun bor der med sine foreldre og søsken. Faren heter Mads Andreasen og er f. i 1709,også Fron. Moren Karen Olsdatter f.1818 i Fron. Kan noen fortelle meg om Fron er i Frogn, eller er denne Fron samme som Sør-Fron.Da har isåfall hele familien flyttet fra Sør-Fron til Frogn. Har lett litt i kirkbøker for Fron etter Olava Madsen uten resultat. Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Inger Carlson Skrevet Mars 1, 2001 Del Skrevet Mars 1, 2001 Faren er selvfølgelig født i 1809, ikke 1709. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Svein Arnolf Bjørndal Skrevet Mars 1, 2001 Del Skrevet Mars 1, 2001 Mest trolig er det her snakk om Frogn. Jeg ser i kirkebøkene for Ås på 1700-tallet både den ene og den andre som er fra "Fron", og en slik masseinnvandring fra Gudbrandsdalen var det nok ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Laila Normann Christiansen Skrevet Mars 1, 2001 Del Skrevet Mars 1, 2001 Hei Inger! På familysearch.org fant jeg Olava, født i Drøbak: Olava MADSDTR sex: F Event(s): Birth: 22 Aug 1855 Drobak, Akershus, Norway Parents: Father: Mads ANDREASSEN Mother: Karen OLSDTRog, er dette samme Olava? Carlsen Steenby ERIK OLAUS Sex: M Marriage(s): Spouse: Olava MADSD Marriage: 28 Mar 1881 Drobak, Akershus, NorwayDett var dett... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Inger Carlson Skrevet Mars 1, 2001 Del Skrevet Mars 1, 2001 Det er nok riktig det Laila. Olava var gift med Erik Karlsen Stensby. Han hadde sikkert Olaus som mellomnavn.Tusen takk for hjelpen begge to. Noen som vet noe mer om denne familien? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts