Gå til innhold
Arkivverket

[#5088] Johan Fredrik Paasche


Gjest Anne Franck Paasche
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Franck Paasche

Johan Fredrik Paasche sies å være født i Børsa ved Trondheim i 1716 eller 1718. Kan noen bekrefte dette og dermed også finne ut hvem foreldrene var? Han skal ha hatt en bror ved navn Ulrik Fredrik Fyhn Paasche, f. ca. 1720. En hypotese er at faren skal ha vært Fredrik Paasche, f. ca. 1680 og at han igjen hadde en bror, Danquart Paasche, f. ca. 1681. Er det noen som kan avkrefte eller bekrefte noe av dette? Håper på svar! Hilsen Anne Franck Paasche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Ulrik Paasche

Jeg har kanskje de samme kildene som du, 'En familie Paasche' av E. Hartmann. I bygdebok for Børsa har jeg lest at J.F.Paasche kjøpte garden Fossan, (som han hadde forpaktet siden 1744) i 1755. Like etterpå solgte han gården og kjøpte Løvøya i Åfjord i april 1755. Der døde en 'madam' Maria Paasche i 1756. Hun var født ca. 1886 og var sannsyligvis hans mor. Han solgte Løvøya i 1763 of flytta med familien til Bjørnør. Tollkontrollør Ulrik Fredrik Paasche(1720-1796) sine foreldre var Anna Myhlenport og Henrik Paasche. Henrik var Tollinspektør i Kristiansund. Det har jeg lest i 'Kristiansunds Historie'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.