Gå til innhold
Arkivverket

[#5092] Mille Halvo(a)rsdatter f.ca 1748. Hvor kom hun fra

Gjest Evy Sander Meling
 Del

Recommended Posts

Gjest Evy Sander Meling

Hei igjen.Endelig har jeg fått bekreftet hvor Mille Halvorsdatter kom fra. Det var henne som var født i Kovereid i 1749. Se tema 34334. Hilsen Evy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Johansen

Hei. Det var jo bare fantastisk at du fant fram til den riktige Mille. Men hvordan havnet hun i Talvik/Alta? Kan det være den Mille som Gry beskriver i sitt innlegg (8)? Jeg har forstått at du er etterkommer av Mille. Det er jeg også - gjennom hennes datter Ingeborg Anna. Vil derfor følge debatten under tema 34334 med stor interesse. Mvh Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evy Sander Meling

Hei. Til innlegg 25.Tror nok Mille Halvorsdatter snakket sant om hvor hun kom fra. Ser at det skrives ' Nærøe prestegield i Nummedalhs fogderi' i fangeprotokoll Nr 1. 1745 - 1824. Har også funnet gården Oufnet i Kolvereid i FT 1801. Der bor Anders Halvorsen. Det er nok en bror av Mille.Til innlegg 27. Tror det er den samme Mille det her er snakk om. Jeg er også etterkommer av Mille gjennom hennes datter Ingeborg Anna. Det blir spennende å se om vi får mer respons i tema 34334.Hilsen Evy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Gjest Lillian Johansen

Hei Evy. Jeg har fått nye opplysninger om Mille fra Statsarkivet i Trondheim. Kontakt meg på min emailadr.: joehoe(alfakrøll).no dersom du er interessert. Mvh. Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 år senere...
Gjest Berit Anne Munthe Lund

Hei! Jeg leter også etter en Mille fra Nærøy. Hun gifter seg 14.11.1828 i Flakstad kirke i Lofoten med Nils Svendsen (trolig fra Steigen). Hun er innført som Mille Johanne Pedersdtr.,men det skal nok være Gjertsdtr. I FT 1865 står det Mille Gjertsdtr,66 år, fra Nærøy. Når hun dør i 1878 på Flakstad står det Milde Gjertsdtr., 80 år, fra Kolvereid. Mille og Nils finner jeg ofte som faddere og da står det oftest Gjertsdtr., men noen ganger også Mille Johannesdtr. Nils Svendsen fikk datteren Johanne Serina ca. 1823 i Vågan i Lofoten. Har ikke funnet ut om Mille er moren. Kan 'min' Mille være en slektning/etterkommer av Mille Halvorsdtr.? mvh Berit Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.