Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#5117] William Christie ?

Recommended Posts

Gjest Knut Bryn

Jeg har sett igjennom det som står om Christie-slekten i Norsk Slektskalender (NSF 1951) uten å finne denne William, men så er det da også flere mangler ved den.Jeg tok derfor en kikk i en av Digitalarkivets eminente baser, nemlig "Døpte i Bergen 1815-1894". Der fant jeg en William som kan passe godt. Han var født 31.5.1886 som uekte sønn av kontorist Dirk Blaauw Christie og Sille Marie Stjernaas; døpt i Aarstad sogn 11.7.1886. Da William i motsetning til Wilhelm er et heller sjeldent navn i Christie-slekta, så er det gode sjanser for at dette er riktig person, men bevis har jeg ikke.Dirk Blaauw Christie var sønn av Andreas Christie (1829-1916), eier av Haukeland gård, og Johanne Jakoba Blaauw (1835-1915). Dirk var født i Bergen (Aarstad) 17.4.1865 og slo seg ned som agent i København der han giftet seg i 1893 med Olga Bay (1871-1949. Han døde 25.7.1912. Dirk og Olga fikk 3 døtre og én sønn og har etterslekt i Danmark.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.