Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#5127] Ole S. Engevik utvandra til Amerika

Recommended Posts

Gjest Helga Kallevik

Jeg har kontakt med Albert Engevik i USA, og prøver å hjelpe han å finne event. slekt i Norge. Albert er barnebarnet til Ole S. Engevik som utvandret fra Utvær i 1892. Alberts far heter Søren Engevik. I folketellingen for 1865,Eividvik, Gulen i Sogn og Fjordane finner jeg Søren Engevik, 31 år. Jeg tror kanskje at denne Søren Engevik kan være far til Ole S. Engevik som utvandret i 1892, 22 år gammel.Det er ikke oppgitt barn for Søren Engevik i 1865. er det noen som kan hjelpe her ? Stemmer det at denne Ole S. Engevik er sønn av Søren Engevik. Hadde Søren Engevik da flere barn enn Ole som utvandret ? Jeg finner ikke denne slekten i folketellingen for 1900.

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/91084-5127-ole-s-engevik-utvandra-til-amerika/
Del på andre sider

Gjest Helga Kallevik

Tusen takk for opplysninga. Dette er nok den samme Ole S. Engevik (S står sansynlegvis for Sørensen)som den eg har registrert i emigrantlista. Han reiste til USA 22 år i 1892. Dette stemmer også med fødselsåret 1870. Det eg då vidare lurer på er om denne Ole Johannes Sørensen Engevik hadde søsken som eventuelt kan ha etterkommere her i Norge. Eg greier ikkje å finne att denne slekta i folketeljinga for 1900.

Gjest Helga Kallevik

Ved nærmere ettersyn i "Døpte i Sogn og Fjordane" 1669-1895, finner jeg også Anne Birgithe Sørensdatter Engevik f.23.01.1866 som må være en eldre søster av Ole. Er det noen som kan hjelpe meg videre her. Hvor ble Anne Birgithe av ? Har hun etterkommere?

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.