Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#5145] Søk etter etterkommere i Stor-Elvdal, Hedmark

Recommended Posts

Gjest Rune Bjerke

Jeg kaster meg utpå i tilfelle noen kan hjelpe meg med navn på mulige etterkommere etter Edvard Iversen f 1885, som i FT1900 er bosatt på Brakken i Stor-Elvdal. Han er født og døpt i Rendalen. Foreldrene er Iver Eriksen fra Ringebu og Marte Eriksen (f Gundersdatter) fra Rendalen. Ut fra mine funn tror jeg at Edvard var enebarn, men evt protester mottas med takk.Rune

• 4 uker senere...
  • 1 år senere...
Gjest Ola Klefsås

Edvard Iversen Sandvold, dagarbeider på Atna i Stor-Elvdal, f. 1885 i Rendalen, sønn av Iver Eriksen, giftet seg 12.05.1913 i Trefoldighetskirken, Kristiania, med Elida Iversdtr Thorstuen, f. 1891 i Stor-Elvdal, datter av Iver Engebretsen Torstuen. 29.12.1916 fikk de sønnen Ingulv Magnor, døpt 11.02.1917. Edvard var da skogsarbeider, og de bodde på Atneosmoen i Stor-Elvdal.Ingulv døde 22.08.1928. 01.07.1929 fikk Edvard og Elida ei datter, som fikk navnet Elida. I følge en slektning døde moren i barnseng, og dattera ble oppkalt etter henne. Noen flere detaljer, og navn på en nålevende etterkommer kan du få ved å sende meg e-postadressen din.Med vennlig hilsen olakaa@online.no

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.