Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#5183] D/S Finnmarken i 1912

Recommended Posts

Gjest Bjørn Gundersen

I forbindelse med leting etter en Gunnar Sørensen som skulle være mannskap om bord på D/S Finnmaken i 1912 har jeg tidligere fått opplyst at skipet var hjemmehørende i Nordland og i hurtigrutedrift. Ved en hendvendelse til Statsark.i Trondh. får jeg opplyst at det var hjemmehørende i Ålesund, er det noen som vet om det var to skip ved samme navn på denne tid eller hvordan dette henger sammen. Bjørn.

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/91140-5183-ds-finnmarken-i-1912/
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Det norske Veritas har laga årlege bøker om norske skip heilt frå 1860-åra. Eg veit ikkje om dei har slike på Statsarkivet i Tromsø, men Veritas utanfor Oslo har dei i alle høve. Og dei er svært hjelpsame om du tek ein telefon. Elles finst nok desse bøkene òg på sjøfartsmusea. På Sjøfartsmuseet i Bergen har dei dessutan eit privat laga register over skip. Det finst òg nokre bøker om hurtigruta si historie, skriven av ein som eg meiner å hugse bar etternavnet Stavseth.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.