Gjest Per Holm Skrevet Mars 18, 2001 Del Skrevet Mars 18, 2001 Hvordan finner jeg foreldrene til Kristoffer Olsen f:07.02.1881 Oslo. Han bodde på Ekeberg i Oslo. Kan noen hjelpe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Tore H Vigerust Skrevet Mars 18, 2001 Del Skrevet Mars 18, 2001 Har du sett etter i kirkeboka for Oslo menighet fra 1881? Hilsen Tore. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Inger Falch-Jacobsen Skrevet Mars 18, 2001 Del Skrevet Mars 18, 2001 Begynner med noen spørsmål: Hvor har du fødselsdatoen hans fra? Var han gift? I så fall, vet du hvor/når? Hvor kom evt. kona fra? Er han gift i "Oslo", er du like langt! Når bodde han på Ekeberg? Yrke? Hadde han barn? Søsken som du vet mer om? Hvis noe av dette er kjent, kan du kanskje finne ut mer om din Kristoffer. Hilsen Inger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Kjell Hamberg Skrevet Mars 18, 2001 Del Skrevet Mars 18, 2001 Antar at det dreier seg om "kjørekarl for Udenlandske Spritlager" Christopher Olsen som bor i Eriks gate 4 i Kristiania i 1900. Der står nemlig fødselsdato....Hilsen Kjell Hamberg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Rune Bjerke Skrevet Mars 19, 2001 Del Skrevet Mars 19, 2001 PerJeg har en Kristoffer Olsen med samme fødselsdato i mitt register - han kommer inn gjennom ekteskapet med Laura Elise Bjerkelund (min oldemors søskenbarn). De flytta seinere til Nittedal. Er dette samme mann?Rune Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Per Holm Skrevet Mars 19, 2001 Del Skrevet Mars 19, 2001 Hei Rune! Laura Elise er min oldemor. Jeg ser etter Kristoffer Olsens foreldre. Kan du hjelpe meg på vei? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Rune Bjerke Skrevet Mars 19, 2001 Del Skrevet Mars 19, 2001 Interessant. Hjemme har jeg opplysninger fra kirkeboka ved ekteskapsinngåelsen, og der heter han ikke Olsen. Send meg mailadressen din, så kan vi fortsette kommunikasjonen der.Hilsen Rune (rune.bjerke@statnett.no) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts