Gå til innhold
Arkivverket

[#5235] Amundsen? Melleberg??

Gjest Vidar Bern
 Del

Recommended Posts

Gjest Vidar Bern

Min oldefar het Ole Jacob Amundsen, f.27.9.1849. Hans far het Amund Thoresen Melleberg, f. 21.12.1823. Jeg antar at hens far var Thore Amundsen Mjelleberg. Sted er antagelig Ullensaker eller annen kommune i Akershus. Jeg vil gjerne videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann Christiansen

Melleberg i Ullensaker 1865Ole Jacob var mest sannsynlig på Haugersæther: Ole Jacob Amundsen 1865Jeg skal sjekke bygdebokji i løpet av helga, dersom det stemmer? Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vidar Bern

Hei Laila, takk for svar. Imellomtiden har jeg kommet litt videre tror jeg. Melleberg var gårdsnavnet og da jeg holdt det utenfor søket så fant jeg at Thore Amundsen, gift med Ingeborg Olsdatter, var sønn til Amund Larsen født 1767 og gift med Kari Michelsdatter. Han var antagelig eier av Meeleberg (med 3 ee'er). I digitalarkivet finner jeg hans barnebarn Amund Thoresen født 1822 og angitt som "Logerende" på Melleberg, videre står det at "Gaardens forrige eier er gaat fallit", så antagelig gikk det dårlig men Thore. Passer dette eller hva? Hilsen Vidar Bern (pensjonist)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.