Gå til innhold
Arkivverket

[#5414] Trøgstad

Gjest Inger Carlson
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Carlson

Er du kjent i Trøgstad, og har mikrofilmer fra kirkeboka i 1844 over konfirmanter kan du kansje hjelpe meg. Mener å ha funnet Carl Enersen f.27-04-1830, konf.1844 i Trøgstad. Problemet er at jeg klarer ikke å tyde farens etternavn der. Kan du hjelpe meg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Iflg. kirkeboka i 1830 het foreldrene til Carl: Ener Matisen og Berte? Pedersdatter og et gårdsnavn jeg ikke kunne lese. I 1801 Goperud grd. Mattis Hovelsen 38 år og kona Tore Olsdt. 40 år. Et barn Ener 11 år. (Berte/Birte eller lignende)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Carlson

Hjertelig takk Berit. Skal titte mer på dette. Har nå fått høre at det finnes et sted i Holeområdet som het Trøgstad, men tror den du har funnet er riktig. Han Carl var nok innom Hole en tur før han satte kursen til Skedsmo/Lillestrøm hvor han bodde i 1900 tell. Hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.