Gjest Inger Carlson Skrevet April 19, 2001 Del Skrevet April 19, 2001 Er du kjent i Trøgstad, og har mikrofilmer fra kirkeboka i 1844 over konfirmanter kan du kansje hjelpe meg. Mener å ha funnet Carl Enersen f.27-04-1830, konf.1844 i Trøgstad. Problemet er at jeg klarer ikke å tyde farens etternavn der. Kan du hjelpe meg?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Berit Knudsen Skrevet April 23, 2001 Del Skrevet April 23, 2001 Iflg. kirkeboka i 1830 het foreldrene til Carl: Ener Matisen og Berte? Pedersdatter og et gårdsnavn jeg ikke kunne lese. I 1801 Goperud grd. Mattis Hovelsen 38 år og kona Tore Olsdt. 40 år. Et barn Ener 11 år. (Berte/Birte eller lignende) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Inger Carlson Skrevet April 25, 2001 Del Skrevet April 25, 2001 Hjertelig takk Berit. Skal titte mer på dette. Har nå fått høre at det finnes et sted i Holeområdet som het Trøgstad, men tror den du har funnet er riktig. Han Carl var nok innom Hole en tur før han satte kursen til Skedsmo/Lillestrøm hvor han bodde i 1900 tell. Hilsen Inger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts