Gå til innhold
Arkivverket

[#5415] ser etter etterkommere


Gjest Renate B
 Del

Recommended Posts

Gjest Renate B

Hei!! Eg ser etter etterkommere til Tomas olai Larsen Stuberg.Han besøkte gamlelandet i 1900.Med sin kone.Han blei fødd på 1800 talet.Han kom opprinneleg frå Fedje.Han er tippoldefaren min.. Håper på positivt svar PÅ førehand takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Jeg vet ingenting om etterkommerne, men det kan være foreldrene og søstrene som bor på Stuberg på Fedje i 1865:Lars Sjurs. Husfdr Husmand Fisker 32 år Britha Thomasd. hans Kone 33 år Sina Larsd. deres Datter 5 år John Larss. deres Søn 2 årDermed ser det ut til at Tomas Olai var født etter 1865.Du finner igjen Lars Sjursen og Britha på et av de mange brukene på garden Muren i Lindås (Fedje var under Lindås en lang periode, siden under Austrheim frem til 1947). Lars var da husmann uten jord, og livnærte seg av fiskeri, garn- og notbinding. Han eide selv bostedet sitt. Om Britha sier folketellingen at hun var fiskerkone som drev med husstell. Lars er født 1833, Britha 1832.Hvis du vet hvor Tomas Olai bodde i USA, finner du folketellinger her på Digitalarkivet hvor du kan lete etter ham og barna.Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Renate B

Det stemmer at dei budde på Fedje.Vil også vite en del om josefine larsen sannsynleg gift med tomas olai larsen Stuberg.Dei reiste til California Fresco eller noko sånt..Vil vite om det bur noen igjen der??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.