Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#5495] Norsk hvalfangst paa Kerguelen

Recommended Posts

Gjest Oystein Stiansen

Mid oldefar, Severin Stiansen fra Laget ved Risoer, var hvalfanger i sin ungdom. Jeg har faktisk loenningsseddelen hans, og noen bilder fra hans hvalfangsttokter.Jeg vet han var stasjonert paa Kerguelen i en viss tid, sannsynligvis mellom 1910-1912. Vet noen om noen gode boeker eller artikler om den norske hvalfangststasjonen paa Kerguelen i Soerishavet?Har ikke faatt saa mye hjelp fra Hvalfangstmuseet i Sandefjord med denne saken heller. Dessverre.Hilsen Oystein

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/91452-5495-norsk-hvalfangst-paa-kerguelen/
Del på andre sider

Gjest Egil H Thomassen

For et par år siden ble jeg kontaktet av en franskmann som skrev på en bok om Kergulens posthistorie. Han var særlig interessert i norske båter og hvalfangere.Jeg vet ikke hvordan det gikk med boken, men du kan jo ta kontakt: M.Andre Guyader, 2 rue Park al Leur, F-29100 Douamenez. (Han forstår engelsk)MvhEgil

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.