Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#5565] Halvor Gunnarsen, Drangedal

Recommended Posts

Gjest Petter Langeland

Halvor Gunnarsen ble født i Tørdal, Drangedal i 1769 (i følge bygdeboka for Sannidal og Skåtøy) Han døde i 1848 i Sannidal der han var gift med Margrethe Hansdatter Mo. Har noen kunnskap om hvem som var hans foreldre? Det burde vel stå i "Slektsregister for Drangedal" hvis noen har det.

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/91522-5565-halvor-gunnarsen-drangedal/
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

En Halvor ble født der i 1769, og døpt på våren (filmen var nesten helt uten skrift) i Drangedal. Faren var Gunder Knudsen Bøe. Om du ser på FT 1801 Drangedal Woyen nordre finner du Halvor gift og med moren sin hos seg. Da gjenstår det vel å se foreldrenes giftemål om denne moren ble gift med Gunder Knudsen Bøe.

Gjest Berit Knudsen

Det ble født en Halvor til i 1769. Faren var Gunder Gunleiksen Strøm, men det er nok ikke han heller for han ble gift med en annen dame. Da finnes det ingen annene Halvor født 1768-70 der og heller ikke i Sannidal. Jeg finner han ikke gift noen av stedene heller, men kan jo ha oversett noe. I flg bd. I s. 131 Sannidal/Skåtøy Ramsåsen u/Mo kan jeg ikke se at det står hvor han er født, bare at kona mulignes er født på Mo. Kanskje du har funnet det i et av de andre bindene, for det er noen vanskelige bøker å finne frem i.

Gjest Petter Langeland

Opplysningen om Halvor har jeg fra Sannidal og Skåtøy bind3 side 726 (Rettelser og til føyelser): Halvor var fra Tørdal, f.1769, d.1848. Du finner ellers Halvor med kone og barn i FT for 1801 på Moe. Ellers å bemerke: En Jørgen Gundersen var fadder til en av barna. mvh Petter.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.