Gå til innhold
Arkivverket

[#5710] Agathe Hansdtr. f. Askøen 28.05.1842 d. i Molde 29

Gjest Sylvi Hagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sylvi Hagen

Agathe var gift med min oldefar Hans Akselsen Hamre, f. på Hamreplass 04.05.1850 d. i Molde 27.08.1948. Fra 1868 på Laksevåg som skipstømrer og skulle gifte seg der. 1875-tell.: Hans Akselsen, Lille Damsgård. 1900-tell.: Bergen:Hans Hamre, Nagelsgade 6. Senere: bodde i Molde, byggmester.Det er Agathes foreldre/aner jeg ikke har funnet.Kan noen hjelpe ?Takknemlig for svar.Mvh Sylvi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Askøy Hordaland: F. 26/5 dpt. 5/6 1842(ikke 28/5) Agate. Foreldre gmnd. Hans Mikkelsen Kleppe og h. Nicoline Nils. Kleppe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Foreldra til Hans Mikkelsen er Mikkel Olsen og Agate Hansdatter. Han og Nicoline gifta seg i 1818, det var hans andre ekteskap. Nicoline må vere fødd kring 1796, men eg finn henne ikkje døypt i Askøy. For det er ikkje ho som er fødd 1790; det veit eg heilt sikkert. Skal sjå nærare på dette når eg får tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sylvi Hagen

Hjertelig takk så langt til Bjørn Davidsen. Flott dersom du ser nærmere på det når du får tid. Mvh Sylvi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Sylvi Hagen

Jeg har søkt en god del etter mer info om ovennevnte, men fant bare følg.: *Hans Mikkelsen Kleppe og Nicoline Nilsdtr. Kleppe giftet seg 18.01.1818. *Michel Olsen Kleppe f. ca. 1739 og Agaathe Hansdtr. Florvaag giftet seg 18.06.1780 Askøy.Fortsatt svært interessert i å motta hjelp til å komme videre. Mvh Sylvi (Hamre) Hagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

No har eg nesten klar ei større sending. Den kan du få på epost om du sender adressa di til fndbred@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.