Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#5732] Johan Wincenzius Guidotti

Recommended Posts

Gjest Ingjerd van Bruggen

Hei! Kan noen hjelpe meg med forfedrene (og da særlig foreldrene) til Johan Wincenzius Guidotti, gipsmaker i Oslo. Senere likkistefabrikant. Han var f. ca. 1836 i Kristiania, og var gift ihvertfall 2 ganger. Siste gang med Randine Johansdatter fra Trøgstad. Hun var søster til min tipp-oldemor Anne Sofie. Takknemlig for all hjelp jeg kan få! Hilsen Ingjerd :-)

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/91689-5732-johan-wincenzius-guidotti/
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

Jeg har følgende Giodotti-notiser:Guidotti, Gibsstøber, Store Vognmandsgaden 297 (Christiania Veiviser 1838) Guidotti, Pietro Raffaello, † 3.8 1839, 1 år 5 mnd 9 dager gl, far P.N.G. og Karen Sophie f Thoresen (Thønnesen). G., Carol Hyacinto Raphaello, † 1844, 4 mnd Josephine Vincentia Natalia G., † 1849, foreldre PNG etc Julie Caroline Marie Elisabeth G, † 1841, 1 år 2 mnd, foreldre PNG etc. Pieter Nathali Guidotti, 92 Aar gl forh. Gibsmager Enkemand, Follo dødsanmeldelsesprotookoll 1900, 6 juni. Barn. Jevnfør dessuten de italienske immigrantene som er systematisert i Innvandrerarkivet, http://genealogi.no/immigrant/index.htmlHilsen Tore.

Gjest Ingjerd van Bruggen

Hei alle sammen! Jeg har forsøkt å finne det gamle innlegget, men dessverre uten hell.... Uansett: jeg har lett i hele helgen, og jeg finner 2 stk Guidotti i 1865-tellingen i Oslo. En P.N. (Pietro Natale) og en G.B. (som jeg tror er min Johan's far). Dette fordi jeg også har sett i Lassen's papirer, hvor det står om en G.B. Guidotti gift med Marie Olsen. Denne Marie Olsen står nemlig som Johan Wincenzius Guidottis stedmoder i protokollen for anmeldte dødsfall i Oslo ved J.W.'s død. Finner en Hyacintho Bernardino Guidotti gift med Marie Olsen i 1839 i Domkirken. Dette er i så fall hans 2. kone. Så H.B. er blitt til G.B.! 1865-tellingen er jo ikke fullstendig, så det kan være at min Johan er i de listene som ikke eksisterer. Vincent Ferdinand født i 1836 er nok P.N. Guidotti's barn. Hilsen Ingjerd

Gjest Per Håkon Christiansen

De gamle innleggene du ser etter var vel no 688 "Italienere i Oslo omkring og før 1900, av Britt Reboli." Hvilket gir meg dårlig samvittighet: jeg skulle maile deg. Men har drevet kun med morssiden etter dette, og Guidottieene er på farssiden. Har du samme mailaddresse? (PS: jeg fant igjen innleggene ved å ta opp ALLE innlegg, og så ta Rediger-Søk (på denne siden)- italienere.)

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.