Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#5774] Husmannsplassen Flåtan

Recommended Posts

Gjest Aud Sissel Nilsestuen

Hei, er det noen som vet noe om hvem som har vært brukere på plassen Flåtan i Nordmarka de siste 100 år? Finner ikke noe på FT1900, heller ikke om jeg søker på Løwenskjold (plassen ligger på Løwenskjold-jord). Har hørt noe om at jeg kanskje hadde slekt på Flåtan. MVH Aud Sissel:-)

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/91731-5774-husmannsplassen-fl%C3%A5tan/
Del på andre sider

Gjest tom askeroi

To "skudd i blinde": Maridalens venner samler all slags info om området iflg et TV-program foe et års tid siden. Kanskje de vet noe? (Jeg har dessverre ikke noen adresse, men...)En annen mulighet kunne kanskje være å henvende seg til Løvenskiold-familien. Det er vel ikke utenkelig at de kjenner til sine husmenn??Bare et par strøtips - men det hender at det lønnner seg å tenke litt utradisjonelt.Lykke til!

Gjest Kari Larsen

I Aftenpostens Aftennummer idag torsdag 14.6.01 s. 20 er Astrid Flåten intervjuet. Hun er 81 år og lever fortsatt på Storflåtan , dit hun flyttett inn til ektemannen Anders i 1950. Det er blide av husene der. De kjøpte stedet av Løvenskiold i 1984.Anders Flåten kom til Storflåtan i 1914 sammenmed foreldrene Marie og Kristian Pedersen og seks søsken..

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.