Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#5854] Peder og Kari--Hvor bodde de?

Recommended Posts

Gjest Inger Carlson

Pedr Nilsen f.1817, mulig at han er fra Nordrehov, gift med Kari Pedersdatter f.17/11-1811 og d.4/12-1892. De hadde an datter som het Andrine som muligens bodde i Sørkedal i Oslo(V Aker)(Kristiania). Denne Andrine hadde en datter som jeg etterlyser.Har sittet på D.arkivet nå i 2 timer uten resultat. HILSEN INGER CARLSON

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/91811-5854-peder-og-kari-hvor-bodde-de/
Del på andre sider

Gjest Rune Bjerke

Regner med at det er disse du finner på Stubberud i Aker 1865? Siden Andrine ikke er med i husstanden i 1865, er hun vel ute i tjeneste eller ikke født ennå. Det er en del Andrine'r født i Aker i 1900 - vet du om datteren er født før eller etter 1900?Rune

Gjest Laila Normann Christiansen

Akkurat...da begynner vi med ny nøsting... i 1900-tellingen er det vel bare en Andrine (med den skrivemåten) med passende f.år, Andrine Andersen, f. 1866 i Aker, gm. Aksel Andersen f. i Fredrikshald 1862 med en datter Valborg. De bodde på Skogsbo (dette ligger iflg. matrikkelen på Sæter Vestre i Østre Aker.Kan dette være no, tro? Laila

Gjest Rune Bjerke

Jeg ser ingen problemer med alderen til Peder og Kari i FT1865, men er enig i at Andrine er ung til å ikke å bo hjemme. Hun kan selvfølgelig bo hos besteforeldre eller andre slektninger? Vet du forresten om hun kan ha dobbeltnavn, slik at hun figurerer i FT1865 med et annet fornavn? Jeg er tilbøyelig til å foreslå kirkebøkene...Rune

Gjest Laila Normann Christiansen

Jeg skjønte ikke det siste svaret ditt, Inger, alderen på Peder og Kari i 1865 på stubberud er jo det du skrev i første innlegg, 1811 og 1817?Det finnes ingen Andrine i 1865 (Pe..datter) som jeg kan se. Hun må ha hatt flere navn... Laila

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.