Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#5920] Justina Ersdotter f 1773

Recommended Posts

Gjest Anita Berglund Eriksson

Justina Ersdotter f 1773 gifte sig 1796 med Elias Danielsson f 1761 och bosatte sig i Granliden,Dorotea i Lappland, Sverige. Justinas födelseort är ett bekymmer och har hitintills ej hittats. I Doroteas husförhörslängder finns noteringar om att hon möjligen kommer från "Norrje?", och därför gör jag ett försök i detta forum att hitta henne. Finns det någon som möjligen vet vem denna Justina är??

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/91876-5920-justina-ersdotter-f-1773/
Del på andre sider

Gjest Anita Berglund Eriksson

Tack Rune för det inpasset. Jag kan också tillägga att hon först (så vitt jag vet) har noterats bland pigor i Tåsjö (några mil söder om Dorotea) och därefter finns an-teckningen "Norrje?" i kolumnen "Hvarifrån" i Dorotea husförhörslängder. Tyvärr är detta mycket sparsamma uppgifter jag har att förmedla, men jag gör ändå ett försök att få hjälp.Med vänlig hälsning Anita

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.