Gå til innhold
Arkivverket

[#6033] Andrine Olsdatter, f. 1822 i Vardal

Gjest Kjell Hamberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Hamberg

Ut ifra Gjøvik og Toten slektshistorielags database for døpte i Vardal 1814-1830, har jeg funnet info som kan tyde på at min 2-tipp-oldefar, Kristian Olsen (f.Biri 1816), kan ha hatt en søster Andrine som ble født i Vardal i juli 1822. Begges foreldre het Ole Johansen og Marthe Olsdatter, men jeg vet ikke om det dreier seg om de samme personene.Har i det hele tatt forsøkt å finne ut hvor Ole og Marthe tok veien etter 1816 uten at det har lykkes. Ole Johansen var maler og har trolig reist bygdimellom for å finne utkomme.Fra en kontakt på Internett har jeg fått opplysningen om at Kristian Olsen oppholdt seg på Løten tidlig i 1840 og ha fått en ide om at søsteren (?) og kanskje foreldrene bodde der på den tiden.Har noen opplysninger som kan bekrefte dette?Mvh Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.