Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#6033] Andrine Olsdatter, f. 1822 i Vardal

Recommended Posts

Gjest Kjell Hamberg

Ut ifra Gjøvik og Toten slektshistorielags database for døpte i Vardal 1814-1830, har jeg funnet info som kan tyde på at min 2-tipp-oldefar, Kristian Olsen (f.Biri 1816), kan ha hatt en søster Andrine som ble født i Vardal i juli 1822. Begges foreldre het Ole Johansen og Marthe Olsdatter, men jeg vet ikke om det dreier seg om de samme personene.Har i det hele tatt forsøkt å finne ut hvor Ole og Marthe tok veien etter 1816 uten at det har lykkes. Ole Johansen var maler og har trolig reist bygdimellom for å finne utkomme.Fra en kontakt på Internett har jeg fått opplysningen om at Kristian Olsen oppholdt seg på Løten tidlig i 1840 og ha fått en ide om at søsteren (?) og kanskje foreldrene bodde der på den tiden.Har noen opplysninger som kan bekrefte dette?Mvh Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/91989-6033-andrine-olsdatter-f-1822-i-vardal/
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.