Gå til innhold
Arkivverket

[#6079] Kriken Lyster i Sogn


Gjest Sol Kerry Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sol Kerry Johannessen

Har fått bygdebok bind VJostedalen men finner bare Marthe Einersdtr. født der 1804-1869. Foreldrene skal være født i Hafslo Bruheim, moren Gjertrud fra Frydenberg u-Bruheim og Einer fra Bruheim u.Sønnesyn. Er det noen som vet noe mer. Jo Rune Ugulen vet du noe.Mvh. Sol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sol Kerry Johannessen

Her kommer nok ordet til sin rett: du skal ikke tro men vite. Jeg tabbet meg ut denne gangen, har funnet ut at Bruheim ligger til Jostedalen "trodde" det lå til Hafslo. Fortsetter arbeidet mitt med bedre humør.Mvh. sol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Lars E. Øyane

So har eg oppdaga nok ein diskusjon som har vore oppe på Digitalarkivet sitt Debattforum og som er gått meg "hus forbi".Som forfattar av Gards- og Ættesoga for Luster er eg alltid interessert i oppdaterte opplysningar om dei huslydene som vert nemnde i bøkene våre, og ettersom lagnaden til Severina Rasmusdotter, f. i Hafslo 1874, var heilt ukjend for oss, ville eg setja stor pris på om Sol Kerry Johannessen og/eller andre kunnige personar kunne fortelja meg litt om Severina, mannen Oddmund (Lundanæs?) og huslyden deira? Kontakt må gjerne skje direkte til .Eg takkar so mykje på førehand for eventuelle opplysningar!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.